lørdag, januar 14, 2006

Hundehoved. Morten Ramsdal

Juli 2005
(!) Jeg havde nok aldrig valgt en roman, der på bagsiden bliver beskrevet som ’en varm slægtsroman’, men uden at læse anmeldelsen havde jeg konstateret, at den var rosende, og jeg havde lyst til at købe en roman – derfor den. Super historie om en familie, farfar Askild, der mest minder om onkel Steward, som hovedperson, og man får den-der fornemmelse af, at alle mennesker altid fucker op, enten selvforskyldt eller ej. Hvis ikke Askild havde været i koncentrationslejr, hvis ikke Asger havde optaget Stinne på bånd. Den er virkelig spændende, der er også lidt spøgelser i den. Den hænger rigtigt godt sammen, personerne har mange facetter, også koleriske og fordrukne Askild. Masser af skægge historier, og det er vigtigst.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er een af tre herrer som har læst bogen op for en dum mikrofon (lydbog) og jeg nød at være dens stemme.

Man glemmer aldrig de ører.

PS. De to andre er Asger Rosenberg og Jens Albinus.

4:38 PM  
Blogger Ida Ebbensgaard said...

lydbøger er overset - glæder mig til man bare lige kan låne dem via itunes. Og til jeg får en ipod, ikke mindst.
ida.

6:58 PM  

Send en kommentar

<< Home