søndag, marts 02, 2008

Nexø Trawl. Dennis Gade Kofod.

BAGLANDET. Om Nexø Trawl kan man tænke over følgende:
- Er "Blod og benzin, Thomas er et lig" mon ikke den mest smashing førstesætning ever?
- Resten af indholdet er også smashing.
- Den bliver liiidt lang undervejs, hvis man ikke er helt inde i referencerne.
- Sjovt at starte bogen med et kapitel, som opridser hele handlingen. En slags mestersonet, tribute til gamle Christensen.
- Mødte en bornholmer med smarte konsulentbriller forleden, som følte sin virkelighed afspejlet 1:1 i bogen. Og han var glad for, at Bornholm blev behandlet respektfuldt, hvilket i sig selv er noget at tænke over. Øpatriotisme.
- Er det mon et plus i litteraturkredse at være elsket af Jyllands-Posten?
- Der er altså en grund til, at han er elsket af JP.
- Mon ikke, at DGK (hvad blev der af andersen??) er det bedste bud på en rigtig stor forfatter fra vores generation pt.? Altså generationen efter de stærke damer.
- Denne fine følsomhed, som er uventet, og derfor er så god. Det bliver aldrig pænt og følt.
- Næste bog bør hedde Baglandet.

Rosinante 2007. 230 sider

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Andersen giftede jeg mig til efter min debut. Jeg holder migi det henseende til Gade og Kofod.

Næste bor hedder måsek Fæl.

9:06 PM  
Blogger Ida Ebbensgaard said...

Fæl? Et meget mads Eslund'sk ord.
Hvad med Fælt Bagland, måske?

Nævnte jeg, at jeg synes, at du igen har skrevet en god bog ;-)

11:31 PM  
Anonymous Anonym said...

Ja, jeg fornemmede det nok. Jeg blev sgu rigtig glad.

Mit problem med Bagland er at det er navnet på foreningen for gamle gymnasieelever herovre.

BAG= Bornholms Amts Gymnasium.

12:36 AM  
Blogger Ida Ebbensgaard said...

I knoooow :-)

5:33 PM  

Send en kommentar

<< Home