onsdag, juni 21, 2006

Spoken Word 2006. Bestselleren: Morten Ramsland

Q&A. Gider du egentlig tage på Roskilde Festival? Jeg har faktisk aldrig været på Roskilde, så det bliver sjovt at se. Hvad har været det mest syrede ved hele Hundehoved-showet? Det har været alt det, det har sat i gang. Det er et år siden, den udkom, og jeg taler stadig hele tiden om den. Nu skal jeg til Tyskland og Holland og Italien. Hvornår er du grimmest? Man er aldrig for køn om morgenen, når ens børn vækker én klokken 6. Det-der med, at du var handikaphjælper - var det noget smart spin? Nej, det var jeg i fire et halvt år. Jeg ville gerne være forfatter, men jeg kunne ikke leve af det. Hvad koster dine malerier egentlig? De er ikke til salg for tiden. Personerne i Hundehoved fucker hele op i tingene. Hvornår har du sidst fucket noget op? Engang i forbindelse med lanceringen af Hundehoved. Før levede jeg et meget kalenderfrit liv, og første gang, skulle ud og signere, havde jeg skrevet forkert i min kalender. Pludselig ringede de og sagde, at nu var jeg annonceret over højttaleren, »hvornår kommer du«, spurgte de. Så jeg ankom i sutsko og beskidte korte bukser en halv time for sent og fik i øvrigt en parkeringsbøde. Anders Matthesen har ringet – han vil have onkel Steward tilbage. Ligger farfar Askild ikke lidt lovlig tæt op af Andens univers? Onkel Steward? Jeg bor herude, hvor man ikke har noget fjernsyn ... jeg synes, jeg kender navnet, men det aktiverer ikke lige nogen billeder. Sandhed eller Konsekvens? Sandhed. Ok: Hvilken kvindelig forfatter ville du helst kysse med? Zadie Smith, tror jeg. Hvis du absolut skal have et svar. Hvem vil du helst dele en øl med på Roskilde Festivalen? En af mine venner, der hedder Jacob, som jeg har en aftale med, efter jeg har læst op.

Bringes i Politiken Bøger på lørdag d. 24. juni som en del af dækningen af Spoken Word på Roskilde Festivalen.