lørdag, juni 24, 2006

Spoken Word 2006. Rapperen: Per Vers

Q&A. Nævn tre ord, der passer på Roskilde Festival? Mudder, musik og mødomstagning. Frygter du smatten? Mindre end skatten. Er du blevet så magelig, at du ikke længere sover i telt? Ja, jeg tager hjem hver aften. Ellers ville jeg blive omdannet til neandertaler, for jeg skal være der i otte dage. Hvilken kvindelig forfatter ville du helst kysse med? Agatha Christie. Hun laver de frækkeste små negerkrimier. Hvem er dine litterære forbilleder? Der er mange. Paul Auster og Dan Turèll. Brøndby eller FCK? Grams Forenede Sportsklubber. Hvordan er det at være 30? Overraskende meget som om at være 29. Er 40 de nye 30? Ja, helt klart. Jeg glæder mig helt vildt til at blive 30 år om 10 år. Hvad er der med dig og kaffe? Kaffe manglede en ode. Der er så mange andre nydelsesmidler, der bliver besunget og berappet på daglig basis. Alle dem, der siger, de rapper om hverdagen, de rapper ikke en skid om hverdagen. Det tør de ikke. Er du iværksætter? I høj grad. Men jeg har aldrig fået iværksætterstøtte. Hvem på den danske litteraturscene keder dig mest? Det er der eddermame mange, der gør. Der er rigtigt mange, jeg ikke har fået læst, fordi jeg faldt i søvn. Hvad skal du nå inden for det næste år? To plader og to teaterstykker. Hvem vil du helst dele en øl med på Roskilde Festivalen? Kanye West. Så vil jeg drikke ham stiv, så jeg kan stjæle hans diamanter.

Bringes i Politiken Bøger i dag d. 24. juni som en del af dækningen af Spoken Word på Roskilde Festivalen.